loading...
مقربین | فیلم , سریال , انیمیشن , موزیک , آموزش , نرم افزار
alii بازدید : 4101 جمعه 03 اردیبهشت 1395 نظرات (4)


اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی عکس محور است که کاربران در آن می توانند عکس های خود را به همراه متن برای خانواده، دوستان و کاربران به اشتراک بگذارند.

خیلی از کاربران به صورت روزانه اینستاگرام خود را چک می کنند ولی همین کاربران ممکن است پس از گذشت مدت زمان زیادی، رمز عبور خود را فراموش کنند. همانطور که میدانید در صورت ورود به اینستاگرام نیاز است که نام کاربری و رمز عبور خود را وارد و سپس لاگین کنید.

در صورتی که رمز عبور اینستا گرام خود را فراموش کرده اید می توانید از طریق ایمیل، پیامک و ورود به حساب فیسبوک (در صورت وارد کردن حساب) رمز عبور خود را بازیابی کنید.

در مطلب امروز سایت ترفندها تصمیم داریم آموزش بازیابی رمز فراموش شده در اینستاگرام را از طریق پیامک و ایمیل به شما کاربران گرامی آموزش دهیم.

alii بازدید : 4762 جمعه 03 اردیبهشت 1395 نظرات (0)


یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اندروید ۶٫۰ مارشمالو اضافه شدن قابلیت Do Not Disturb است که ما قبل از این در آیفون‌ها شاهد حضور آن بوده‌ایم. این ویژگی جلوی تماس‌ها، پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌های دستگاه اندرویدی شما را خواهد گرفت تا ساعاتی را بدون هرگونه مزاحمتی سپری کنید. اگر به یاد داشته باشید اندروید ۵٫۰ دارای ویژگی به نام Priority بود. در اصل Do Not Disturb نسخه پیشرفت کرده آن است و دارای امکانات متنوع تری است.

ترفندها قصد دارد در این مقاله به نحوه فعال کردن این قابلیت بپردازد.

alii بازدید : 2485 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1395 نظرات (0)


برای ویرایش تنظیمات در ویندوز ۱۰ نیاز است که به بخش Settings مراجعه کنید. معمول ترین راه برای مراجعه به Settings استفاده از منوی Start است. اما در صورتی که زیاد از Settings استفاده کرده و میخواهید برای بازکردن آن کمترین زمان ممکن را صرف کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب ساده با ما همراه باشید.

در مطلب امروز تصمیم داریم نحوه سنجاق کردن Settings ویندوز ۱۰ را به نوار Taskbar آموزش دهیم. با سنجاق نمودن Settings به تسکبار می توان در کمترین زمان ممکن به آن دسترسی داشت.

alii بازدید : 2894 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1395 نظرات (0)


بازگشت به تنظیمات کارخانه به معنی پاک شدن تمامی داده ها و برگشت به حالت پیشفرض کارخانه می باشد. بله درست است، با انجام بازگشت به تنظیمات کارخانه یا factory reset تمامی اطلاعات از قبیل برنامه ها، تماس ها، پیامک ها، مخاطبین و اطلاعات روی حافظه گوشی پاک خواهد شد.

اما مزایای بازگشت به تنظیمات کارخانه چیست؟ یکی از مهم ترین مزایای بازگشت به تنظیمات کارخانه هنگامی است که شما قصد فروش گوشی خود را داشته و نیاز دارید تمامی اطلاعات خود را از روی گوشی پاک کنید. همچنین برخی از اشکالات نرم افزاری گوشی می تواند با بازگشت به تنظیم کارخانه رفع شود.

در مطالب پیشین آموزش بازگشت به تنظیمات کارخانه را برای گوشی ها اندروید خدمت شما کاربران گرامی آموزش دادیم. در مطلب امروز نیز قصد داریم نحوه بازگشت به تنظیمات کارخانه در سامسونگ گلکسی اس ۷ را خدمت شما آموزش دهیم.

alii بازدید : 2923 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (0)


امروزه تبلیغات موجود در اینترنت آن قدر زیاد شده که بعضی از مواقع موجب اذیت ما می شود در ضمن حجم زیادی از ترافیک اینترنت ما را نیز کم می کند و باعث کندی اینترنت نیز می شود در ضمن بیش تر کلاه برداری ها اینترنتی از طریق پاپ آپ است( پاپ آپ= پنجره های مزاحمی که به محض ورود به یک سایتی یا کلیک بر قسمتی از سایت نمایش داده می شود که حاوی تبلیغات هستند) .
برای آنکه مشکلات ما در این زمینه رفع شود در این پست، نرم افزاری به شما معرفی کنیم که می توانید در ادامه مطلب این نرم افزار را دانلود کنید تا دیگر از دیدن تبلیغات و پاپ آپ ها اذیت نشوید .

به این عکس زیر توجه کنید تا فرق بودن و نبودن این نرم افزار را حس کنید

alii بازدید : 2133 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 نظرات (0)


تلگرام یکی از برنامه های پیام رسان اینترنتی است که دارای امکانات زیاد و  متعددی می باشد. یکی از همین امکانات که در نسخه ی دسکتاپ تلگرام وجود دارد، افزودن گزینه تلگرام به منوی راست کلیک ویندوز است که با استفاده از آن می توانید فایل های خود را در مکان های مختلف ویندوز و تنها با استفاده از گزینه Send To به دوستان و گروه های تلگرامتان بفرستید.

در مطلب امروز آموزش ارسال فایل به تلگرام از طریق منوی Send to در ویندوز را برای شما کاربران گرامی منتشر نموده ایم که با مراجعه به ادامه مطلب می توانید از آن استفاده کنید.

alii بازدید : 1219 سه شنبه 31 فروردین 1395 نظرات (0)


آیفون‌های اپل چند سالی است که به یک کلید فیزیکی هوم ( Home ) مجهز شده اند. کلیدی که در بسیاری از گوشی‌های مدرن اندرویدی نیز شاهد حضور آن‌ها هستیم. بسیاری از مواقع به صورت ناخواسته ممکن است اتفاقاتی برای این کلید بی افتد که دیگر کارایی گذشته را نداشته باشد. یکی از رایج ترین این مشکلات ایجاد شدن یک صدای بد و ناخوشایند در هنگام فشار دادن این کلید است. در این مقاله با ارائه دو راه‌کار قصد داریم تا این مشکل را برطرف کنیم.

alii بازدید : 601 سه شنبه 31 فروردین 1395 نظرات (0)


همانطور که در مطالب پیشین به آن اشاره نمودیم، در ویندوز ۱۰ قسمت Settings جایگزین کنترل پنل شده است و کاربران برای ویرایش تنظیمات نیاز دارند که به بخش Settings مراجعه کنند.البته ناگفته نماند که کنترل پنل ویندوز نیز هنوز پا برجاست و می توانید از آن نیز برای تنظیمات استفاده کنید.

معمول ترین روش برای دسترسی به Settings ویندوز ۱۰ استفاده از منو استارت است اما این تنها روش نیست، چراکه راه های دیگری نیز برای دسترسی به Settings وجود دارد که در مطلب " ۳ راه ساده برای رفتن به تنظیمات “Settings” ویندوز ۱۰" برخی از آنها را شرح دادیم.

در مطلب امروز قصد داریم یکی دیگر از راه هایی که به Settings ویندوز ۱۰ منتهی می شود را خدمت شما آموزش دهیم.

alii بازدید : 712 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

 

وا-فای در حال حاضر رایج ترین راه اتصال به اینترنت است. در این اتصال به سیم احتیاجی نیست و به ما این امکان را می‌دهد در هرکجای منزل بنشینیم و با گوشی هوشمند خود به شبکه جهانی اینترنت متصل باشیم. این روزها وای-فای به یکی از واجبات زندگی ما تبدیل شده است و در طول روز همواره از آن استفاده می‌کنیم.

اما گاهی ممکن است برای این اتصال مشکلاتی پیش آید که منجر به آزرده خاطر شدن ما شود. از این مشکلات می‌توان به کاهش سرعت اینترنت در اثر مشکلات مودم وای-فای اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم ۴ دلیل کاهش سرعت وای-فای را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

alii بازدید : 408 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

 

برنامه فایل اکسپلورر (File Explorer) که در نسخه های قبل تر این سیستم عامل، ویندوز اکسپلورر نام داشت یکی از عناصر اصلی سیستم عامل ویندوز می باشد که برای دسترسی و مدیریت کاربران در فایل های خود کاربرد دارد.

در مطلب امروز سایت ترفندها تصمیم داریم به معرفی ۸ راه ساده برای دسترسی به فایل اکسپلورر (File Explorer) در ویندوز ۱۰ بپردازیم.

alii بازدید : 514 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

 

گاهی ممکن است رمز عبور ورود به کامپیوترتان را فراموش کنید. این قضیه می‌تواند برای شما دردسر ساز باشد؛ چرا که  به اطلاعات شخصیتان نیاز خواهید داشت. برای این کار ۲ متد وجود دارد. یک متد جهت ورود به حساب‌های کاربری ویندوز ۱۰ به صورت آنلاین و متد دیگر نیازی به اتصال اینترنت نبود و برای حساب‌های کاربری لوکال به کار خواهد آمد. در این مقاله قصد داریم متد دوم را با یکدیگر مرور کنیم.

پس اگر رمز ورود به حساب کاربری ویندوز ۱۰ را فراموش کرده‌اید جای هیچ نگرانی نیست، بعد از این آموزش می‌توانید به راحتی رمز آن را تغییر داده و مشکل را برطرف کنید.

 

 

alii بازدید : 384 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

 

امروزه بیشتر کودکان نیز داری دستگاه هوشمند بوده و توسط این دستگاه ها می توانند به اینترنت متصل شده و صفحات وب را مرور کنند. از آنجایی که کنترل فرزندان در فضای مجازی یک امر مهم محسوب می شود نیاز است که از دسترسی کودکان و فرزندان خود به سایت های نامناسب جلوگیری کنیم.

در ترفند امروز تصمیم داریم نحوه ی مسدود کردن دسترسی به سایت های نامناسب را برای پلتفرم iOS و مرورگر سافاری آموزش دهیم. پس در صورتی که فرزند یا کودک شما داری یک دستگاه آیفون یا آیپد می باشد، با استفاده از این ترفند می توانید سایت های نامناسب را برای فرزند خود در مرورگر سافاری مسدود کنید.

alii بازدید : 419 شنبه 28 فروردین 1395 نظرات (0)

 

اگر از نمای ویندوز خود خسته شده اید و میخواهید کمی آن را جذاب تر از گذشته کنید این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم تا به شما یک نرم افزار کم حجم را معرفی نماییم که تمامی برنامه‌های نصب شده بر روی ویندوز شما را به صورت یک لانچر موبایلی همانند آیپدها در می‌آورد.

به کمک این ابزار می توانید به صورت زیباتری ویندوز خودتان را مدیریت کنید و به فایل های خودتان دسترسی پیدا کنید. از موارد بسیار خوب این برنامه می توان به امکانات مختلف خصوصی سازی اشاره کرد که شما را قادر میسازند تا آنگونه که میخواهید از ویندوز خود لذت ببرید.

alii بازدید : 431 شنبه 28 فروردین 1395 نظرات (0)

 

نرم افزار Paint یکی از ابتدایی ترین ابزاری است که مایکروسافت توسط ویندوز به کامپیوترها آورد. این نرم افزار دارای امکانات ابتدایی برای رنگ آمیز، نقاشی و کار با تصاویر است. بدون شک با وجود نرم افزارهای پر امکاناتی مانند فتوشاپ، دیگر جایی برای کار با Paint نمی‌ماند.

اما همانطور که مستحضر هستید به عنوان مثال اگر بخواهید برای تغییر فرمت یک تصویر از فتوشاپ استفاده کنید، کمی زمان شما جهت بارگذاری این نرم افزار گرفته خواهد شد. به همین دلیل می‌توانیم در این هنگام از نرم افزار Paint کمک بگیریم و در سریع ترین حالت ممکن فرمت تصویر خود را تغییر دهیم.

alii بازدید : 377 جمعه 27 فروردین 1395 نظرات (0)

 

گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ که به تازگی معرفی شده است، دارای یک ویژگی خاص و منحصر به فرد می باشد. این ویژگی جدید قابلیت Wi-Fi Sharing یا اشتراک گذاری وای فای است.

Wi-Fi Sharing به کاربران اجازه می دهد تا اینترنت وای فای ای را که به آن متصل هستند را برای دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. این قابلیت تنها مختص گوشی های گلکسی اس۷ و اس۷ اج بوده و در دیگر گوشی های اندروید تنها می توانید اینترنت دیتا گوشی را از طریق وای فای به اشتراک بگذارید.

این ویژگی بیشتر زمانی به کار می آید که قصد داشته باشید یه دستگاه دیگر را به شبکه وای فای متصل کنید اما رمز وای فای را به یاد نمی آورید. در این صورت می توانید با فعال نمودن ویژگی Wi-fi sharing در گلکسی اس ۷، دستگاه مورد نظر را از طریق وای فای گوشی به اینترنت متصل کنید.

در ترفند امروز تصمیم داریم نحوه فعالسازی قابلیت اشتراک گذاری اینترنت وای فای در گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج را خدمت شما کاربران گرامی آموزش دهیم.

alii بازدید : 452 جمعه 27 فروردین 1395 نظرات (0)

 

همانطور که می دانید، هر وسیله ی الکترونیکی دارای یک عمر مخصوص به خود می باشد.لپ تاپ ها نیز از این قضیه مستثنا نبوده و دارای یک عمر مفید هستند که شما می توانید با رعایت چند نکته ی ساده، عمر این وسیله های الکترونیکی ارزشمند را بیشتر و کارایی آنها را افزایش دهید.

به طور کلی عمر یک لپ تاپ در حدود ۳ تا ۴ سال تخمین زده شده است، البته محصولات برخی از برند ها ممکن است عمر بیشتری را داشته باشند. همچنین شاید خراب شدن قطعه ای از لپ تاپ، پایان زندگی آن نباشد اما این نکته را باید یادآور شد که یافتن قطعه ی مورد نیاز لپ تاپ در بازار به دلیل ورود مدل های جدید تر ممکن است سخت یا بی نتیجه باشد. پس پیشگیری بهتر از درمان است و میباست از خراب شدن لپ تاپ تا حد ممکن جلوگیری کنیم.

در مقاله ی امروز تصمیم داریم با معرفی چند ترفند ساده، نحوه بالا بردن عمر لپ تاپ ها را به شما کاربران گرامی آموزش دهیم.

alii بازدید : 401 پنجشنبه 26 فروردین 1395 نظرات (0)

 

مرورگرهای اینترنتی چیزهایی هستند که ما هر روز با آن‌ها سر و کار داریم. آن‌ها مارا به وب‌سایت‌های مختلف انتقال می‌دهند و جهان تازه‌ای را به روی ما می‌گشایند. بنابر این چقدر خوب است اگر شما بتوانید از تمامی کارایی‌های این مرورگرهای اینترنتی استفاده کنید و از وب‌گردی خود لذت ببرید.

یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنت گوگل کروم است. این مرورگر دارای سرعت مناسبی بوده و به شما جهت نمایش سریع صفحات وب کمک خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم به یکسری نکات بسیار مهم و کلیدی در ارتباط با این مرورگر بپردازیم که از شما کاربری حرفه‌ای خواهند ساخت. با ترفندها همراه باشید.

alii بازدید : 372 پنجشنبه 26 فروردین 1395 نظرات (1)

 

در صورتی که اندروید گوشی شما نسخه ۶٫۰ یا مارشمالو می باشد و یا اینکه گوشی خود را به این نسخه از سیستم عامل اندروید آپدیت کرده اید جالب است بدانید که اندروید ۶٫۰ نیز همانند نسخه های پیشین خود دارای یک بازی پنهان شده در تنظیماتش می باشد، که با فعال کردن آن می توانید لحظاتی خود را سرگرم کنید.

این بازی از نظر شباهت همانند بازی پنهان شده در اندروید آبنبات چوبی است. اما با این تفاوت که کمی بروزتر شده و می توان ۶ بازیکن دیگر را به این بازی اضافه نمود.

در ترفند امروز تصمیم داریم به معرفی بازی پنهان شده در اندروید ۶٫۰ یا همان مارشمالو بپردازیم.

alii بازدید : 328 چهارشنبه 25 فروردین 1395 نظرات (0)

 

تلگرام یکی از پیام رسان های محبوب در دنیاست که کاربران بسیاری از آن بهره می برند. تلگرام دارای قابلیت های بسیاری می باشد که در هر بروزرسانی جدید، به این قابلیت ها افزوده می شود. یکی از قابلیت های جدیدی که در بروزرسانی اخیر تلگرام منتشر شده است، افزوده شدن ربات اسپم (Spam Bot) می باشد. این ربات به منظور رفع مشکل اسپم کاربران راه اندازی شده است که به کاربران ریپورت شده ی تلگرام این امکان را می دهد تا بدون ارسال ایمیل به پشتیبانی تلگرام یا روش های دیگر، درخواست رفع ریپورت خود را به تلگرام ارسال کنند.

در مطلب امروز تصمیم داریم نحوه خروج از ریپورت اسپم تلگرام را با استفاده از ربات Spam Bot

alii بازدید : 413 چهارشنبه 25 فروردین 1395 نظرات (0)

 

در صورتی که از اینترنت محدود یا حجمی استفاده می کنید، شاید دانستن مقدار پهنای باند (حجم اینترنت) مصرف شده در بازه های زمانی مختلف برای شما بسیار حائز اهمیت باشد. در ویندوز ۱۰ قابلیتی وجود دارد که با رفتن به بخش مورد نظر آن می توانید از پهنای باند مصرف شده در طول ۳۰ روز اطلاع کسب کنید.

اما شاید این ویژگی اطلاعات کاملی از میزان پهنای باند مصرف شده را در اختیارتان نگذارد و شما نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با میزان پهنای باند مصرفی داشته باشید. در مطلب امروز تصمیم داریم یک ابزار رایگان و کم حجم به اسم Bandwidth Monitor را خدمت شما معرفی نماییم که با استفاده از آن می توانید مقدار ارسال و دریافت روزانه، مقدار پهنای باند مصرف شده در طول روز، پهنای باند مصرفی در طول ماه و … را مشاهده نمایید.

alii بازدید : 354 سه شنبه 24 فروردین 1395 نظرات (0)

 

همواره سیستم عامل اندروید علی‌رغم محبوبیت و قدرت بالای خود، به جهت نفوذ پذیری که دارد مورد انتقاد بسیاری از علاقه مندان قرار می‌گیرد. از مهمترین راه‌های نفوذی می‌توان به اپلیکیشن‌ها اشاره کرد که در بسیاری از مواقع حتی از زیر دست گوگل هم در می‌روند و در فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل منتشر می‌شوند.

این بدافزار‌ها هم می‌توانند تنها راهی برای کسب درآمد غیرقانونی سازندگانشان باشند و هم در بسیاری از مواقع موجب دسترسی افراد سودجو به اطلاعات گوشی شما خواهند شد. برای آنکه از شر این بدافزارهای اندرویدی خلاص شوید نیاز است تا مواردی را رعایت کنید. در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

alii بازدید : 505 سه شنبه 24 فروردین 1395 نظرات (0)

 

یکی از مهمترین دلایلی که شما باید به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنید، بهبود تمامی اشکالاتی است که ممکن بود در ویندوز ۸ با آن‌ها روبه رو شویم. علاوه بر آن ویژگی‌های بسیار مفیدی را نیز مشاهده خواهیم کرد که به کنترل هرچه بهتر سیستم عامل توسط کاربران منجر خواهد شد. از سویی دیگر شما می‌توانید برخلاف ویندوز ۸ تمامی نرم افزار‌های نصب شده بر روی ویندوزتان را تحت یک گزینه به نام All apps ( همانند All Programs استارت منو ویندوز ۷ ) مشاهده کنید.

 

حال در این مقاله قصد داریم تا برای شما کار را ساده تر از آنچه که هست کنیم. شما پس از این آموزش قادر خواهید بود تا از طریق یک پوشه تمامی نرم افزار‌هایی که بر روی ویندوز شما نصب است را مشاهده کنید. در ادامه همراه ما باشید.

 

alii بازدید : 472 دوشنبه 23 فروردین 1395 نظرات (1)

اپل در آی او اس ۹ تصمیم گرفت تا به دلایل شخصی خودش هات اسپات اینترنت را کمی پیچیده کند. البته این قضیه چندان هم پیچیده نیست اما اگر مطلع نباشید نمی‌توانید چنین ویژگی را فعال کنید. در این آموزش قصد داریم تا نحوه نمایش این گزینه را با یکدیگر بررسی کنیم. البته توجه داشته باشید که هات اسپات فقط جهت اشتراک گذاری اینترنت خط تلفن شما کارایی خواهد داشت. جهت هات اسپات وای-فای می‌بایست از اپلیکیشن‌های مختلفی که برای این امر منتشر شده اند استفاده کنید. در ادامه با ترفندها همراه باشید.

alii بازدید : 469 دوشنبه 23 فروردین 1395 نظرات (0)

 

آیا تازه ترین نسخه از سیستم عامل گوگل، اندروید ۶٫۰ مارشمالو برای گوشی هوشمند شما ارائه نشده است؟ جای هیچ ناراحتی نیست. اگر دارای یک کامپیوتر یا لپ تاپ باشید می‌توانید همین حالا این سیستم عامل عالی را به راحتی روی سیستم خود امتحان کرده و از آن استفاده کنید.

برای این کار شما نیاز به یک ماشین مجازی یا " VirtualBox " خواهید داشت. از معروف ترین نرم افزار‌های ماشین مجازی برنامه‌های VirtualBox  ، Hyper-v و VMware است که می‌توانید با نصب آن‌ها به راحتی این سیستم عامل را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

alii بازدید : 464 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)

 

بسیاری از قابلیت‌های مرورگر‌های دسکتاپی هستند که ما شاهد حضور آن‌ها در مرورگرهای گوشی‌هایمان نیستیم. اما در این بین شاید امکانات پیشرفته و کاربردی وجود داشته باشد که ما از آن‌ها بی خبریم.

مرورگر کروم قادر است تا صفحات وب را برای شما به چندین زبان مختلف ترجمه کند، اما اگر علاقه مند به استفاده از مرورگر سافاری بر روی آیفون خود هستید مایکروسافت ابزار کمکی را برای شما عرضه کرده است که می‌توانید با استفاده از آن به راحتی و درون مرورگرتان صفحه مد نظر را به زبان دلخواهتان ترجمه کنید.

alii بازدید : 375 یکشنبه 22 فروردین 1395 نظرات (0)

 

تازه ترین مک بوک‌های اپل از عمر باتری بسیار خوبی برخوردار هستند و اپل آن‌ها را برای استفاده طولانی مدت در هر بازه زمانی بین شارژ‌ کردن آن دستگاه آماده کرده است. اما در این بین مک بوک‌های قدیمی دارای عمر باتری خیلی خوبی نیستند و ممکن است موجب ناراحتی کاربران حرفه‌ای شوند.

شما می‌توانید برای مک بوک خود یک شارژر اکسترنال تهیه کنید، اما اگر بخواهید این مشکل را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برطرف کنید در ادامه مطلب با ترفندها همراه باشید.

alii بازدید : 405 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)

همانطور که می‌دانید رابط کاربری ویندوز ۱۰ تفاوت زیادی را با نسخه‌های گذشته سیستم عامل مایکروسافت دارد. همین قضیه بسیاری از مواقع موجب به دردسر افتادن کاربران خواهد شد. اگر تازه به جمع کاربران ویندوز ۱۰ اضافه شده اید، این مقاله به شما یاد خواهد داد تا بتوانید خیلی سریع و در عرض تنها ۱ دقیقه، زبان فارسی را بر روی ویندوز خود نصب کرده و آن را به زبان نخست سیستمتان تبدیل کنید. با ترفندها همراه باشید.

alii بازدید : 367 شنبه 21 فروردین 1395 نظرات (0)

اندروید ۶٫۰ یا همان مارشمالو چند ماهی هست که منتشر شده. این نسخه از سیستم عامل اندروید حاوی ویژگی های جدید تر و بهبود یافته است. در وب سایت ترفندها برخی از این ویژگی های جدید را خدمت شما کاربران گرامی منتشر کرده ایم و یکسری دیگر هم قصد داریم به زودی منتشر کنیم. اما این تغییرات در اندروید ۶٫۰ ممکن است کاربران را در برخی از قسمت ها دچار سردرگمی کند. به عنوان مثال برای پاک کردن کش اندروید و داده های یک برنامه، شما نیاز به پیمودن یک مرحله ی اضافه تر دارید.

alii بازدید : 614 جمعه 20 فروردین 1395 نظرات (0)

 

یکی از نکاتی که در هنگام تایپ پایان نامه های دانشجویی، کتاب و مقالات اهمیت زیادی دارد، تایپ نیم فاصله به جای فاصله ی کامل در کلماتی که به هم نمی چسبند است.

فرض کنید تصمیم دارید کلمه «می شود» را تایپ کنید. به نظر شما در نگارش فارسی کدام صورت این کلمه صحیح است؟ «میشود» یا «می‌شود» و یا «می‌ شود»

مسلما حالت «می‌شود» از همه صحیح تر است. اما نیم فاصه چیست و چگونه می توان آن را تایپ نموده؟ در.مطلب امروز تصمیم داریم نحوه تایپ نیم فاصله در ویندوز و برنامه Word را آموزش دهیم.

alii بازدید : 501 جمعه 20 فروردین 1395 نظرات (0)

دریافت خودکار آپدیت های ویندوز ۱۰ می تواند در افزایش امنیت و رفع باگ های ویندوز نقش بسزایی داشته باشد. اما بروزرسانی های ویندوز ۱۰ به دلیل اینکه به صورت خودکار بر روی سیستم دانلود و نصب می شوند، ممکن است برازی کاربران مشکلاتی را نیز به وجود بیاورد. یکی از همین مشکلات مربوط به آپدیت خودکار درایور های سخت افزاری کاربران می باشد که پس از آپدیت شدن سخت افزار، باعث اختلال های متعددی در سیستم های کاربران شده و حتی برخی از آنها به صورت کلی غیر قابل استفاده و راه اندازی نمی شدند.

alii بازدید : 335 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)

 

لمس سه بعدی یا همان ۳D Touch یکی از ویژگی‌های جذاب دو گوشی هوشمند آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس اپل است. به واسطه این قابلیت شما قادر خواهید بود تا دسترسی‌های جالبی را در کوتاه ترین زمان ممکن به برخی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا ۵ ویژگی جذاب لمس سه بعدی را که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید بررسی کنیم. با ترفند‌ها همراه باشید.

 

alii بازدید : 322 پنجشنبه 19 فروردین 1395 نظرات (0)

 

همانطور که مطلع هستید، در ویندوز و سایر سیستم عامل ها وقتی یک متن یا جمله را کپی می کنید، آن متن در کلیپ بور ویندوز ذخیره شده که شما می توانید از آن در مکان های مختلف استفاده و به اصطلاح آن را Paste کنید. اما اگر متن جدیدی را کپی کنید، آن متن قبلی از روی کلیپ بورد ویندوز شما حذف شده و متن جدید جایگزین می شود.

حال فرض کنید در حال کپی کردن چند متن از مکان های مختلف هستید. به عنوان مثال یک مقاله در اختیار داشته و میخواهید خط اول و سوم آن را کپی کنید. در اینصورت میبایست ابتدا خط اول را کپی و Paste کرده و سپس به سراغ خط سوم بروید.

alii بازدید : 392 چهارشنبه 18 فروردین 1395 نظرات (0)

 

خیلی از مواقع ممکن است تنظیماتی که بر روی ویندوز اعمال می‌کنیم و یا نرم افزار‌های نا امنی که بر روی آن نصب می‌کنیم منجر به آن می‌شود که لپ تاپ ما از آن سرعت اولیه خودش برخوردار نبوده و عملکرد قابل قبولی را ارائه ندهد. در این مواقع نخستین چیزی که به ذهن هرکاربری می‌رسد نصب مجدد ویندوز است.

اما گاهی شاید با نصب دوباره ویندوز مشکل شما حل نشود و یا حین نصب ویندوز به مشکل بخورید و موفق به نصب آن نشوید. در این مواقع سازندگان لپ تاپ تنظیماتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که از طریق دسترسی به بوت دستگاهتان می‌توانید آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. در ادامه با نحوه انجام این کار همراه ما باشید.

alii بازدید : 484 چهارشنبه 18 فروردین 1395 نظرات (0)

 

همانطور که میدانید، نسخه ی رسمی شبکه اجتماعی اینستاگرام فقط برای گوشی های هوشمند و تبلت ها (سیستم عامل های اندروید و iOS) ارائه شده و هیچ نسخه رسمی از اینستاگرام برای ویندوز و کامپیوتر وجود نداره. اما از اونطرف بسیاری از کابران ترجیح میدن که اینستاگرام را روی کامپیوتر خود نصب کنن تا بتونن عکس و ویدیو های دوستان و دنبال شوندگان خودشونو لایک و واسشون کامنت بزارن.

بر همین اساس ما در ترفندها مطالبی در مورد استفاده از اینستاگرام بر روی کامپیوتر منتشر کردیم. پست هایی مثل استفاده از شبیه ساز اندروید یا معرفی برنامه Pixta. اما این دو پست مذکور همه ی راه های استفاده از اینستاگرام بر روی کامپیوتر نیست. چراکه شما میتونید با روش هایی مانند نسخه وب اینستاگرام، استفاده از افزونه مرورگر، اپلیکیشن های مترو و نرم افزاری مانند Grids که تجاری هست از اینستاگرام روی کامپیوتر استفاده کنید.

در ترفند امروز تصمیم داریم نحوه استفاده از اینستاگرام بر روی مرورگر فایرفاکس در ویندوز را خدمت شما آموزش بدیم تا با استفاده از اون بتونید پست های دنبال شوندگان خودتونو لایک کرده و واسشون کامنت بذارید.

alii بازدید : 360 سه شنبه 17 فروردین 1395 نظرات (0)

 

آیا می توانم اینترنت لپ تاپ تا را از طریق وای فای به اشتراک بگذارم؟ یا سوال کاربری دیگر: از طریق مودم معمولی و کابل Lan، لپ تاپم را به اینترنت متصل کرده ام. آیا می توانم اینترنت را از طریق Wi-Fi لپ تاپم برای دیگر دستگاه ها منتشر کنم؟

در اینجا باید بگم جواب سوالات بالا مثبت است.بله می شود اینترنت لپ تاپ را از طریق وای فای به اشتراک گذاشت. شما می توانید به آسانی هر چه تمام تر و از طریق یک ابزار کم حجم و ساده، لپ تاپ خود را به مودم وای فای تبدیل کنید.

در مطلب امروز تصمیم داریم برای اشتراک گذاری اینترنت لپ تاپ، نرم افزار کم حجم HostedNetworkStarter را معرفی کنیم. این برنامه به شما کمک میکند که لپ تاپ خود را در ویندوز یه یک میزبان اینترنت تبدیل کرده و نت را از طریق شبکه وای فای برای گجت های مانند گوشی، تبلت، تلویزیون و دیگر دستگاه ها به اشتراک بگذارید.

در ادامه با این مطلب ترفندها همراه باشید.

alii بازدید : 607 دوشنبه 16 فروردین 1395 نظرات (0)

 

باتری گوشی هوشمند یکی از مهمترین بخش‌های آن است که هر کاربری دغدغه استفاده صحیح و ۱۰۰ درصدی از آن را در سر دارد. اما گاهی اوقات ممکن است مواردی منجر به آن شوند که باتری گوشی شما روند طبیعی خودش را دنبال نکند.

گاهی ممکن است باتری گوشی شما خیلی زودتر از گذشته خالی شود. گاهی نیز ممکن است درصد میزان باتری شما به درستی نمایش داده نشود و دچار پرش باشد. در این مواقع شما نیاز خواهید داشت تا باتری گوشی اندرودیتان را کالیبره کنید. کالیبره کردن گوشی امری بسیار ساده است و نیاز به کار‌های عجیب و غریب و یا حتی استفاده از اپلیکیشن نخواهد داشت.

 

تنها کافیست مراحل زیر را طی کنید. اگر مشکل شما برطرف شد که هیچ، اما اگر مشکل شما هنوز هم پابرجا بود، نیاز خواهید داشت که باتری گوشیتان را تعویض کنید. این نکته حائز اهمیت است که حتماً می‌بایست از باتری‌های اوریجینال و مخصوص گوشی خود استفاده نمایید تا به مشکل برنخورید.

alii بازدید : 321 یکشنبه 15 فروردین 1395 نظرات (0)

 

در ویندوز های قدیمی تر، کاربران برای تنظیم سیستم خود از Control panel استفاده می کردند. اما در ویندوز ۱۰، اگر کسی قصد تنظیم ویندوز را داشته باشد می بایست به صفحه Settings مراجعه کند. البته لازم به ذکر است که  Control panel در ویندوز ۱۰ هنوز قابل دسترس است و می توانید از آن نیز استفاده کنید.

در ترفند امروز تصمیم داریم ۳ راه ساده برای رفتن به تنظیمات "Settings" ویندوز ۱۰ را خدمت شما کاربران ترفندها معرفی نماییم. برای این منظور در ادامه با مقربین همراه باشید.

alii بازدید : 373 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

اپلیکیشن کورد یکی از جدیدترین اپ‌های ارتباطی است که از روش مبتکرانه‌ای برای انتقال پیام استفاده می‌کند. در این اپلیکیشن ابزار ارتباطی‌تان با دوستان صداست نه متن. برای استفاده از کورد نخست باید با استفاده از شماره موبایل خود یک حساب کاربری بسازید یا با اکانت فیسبوک‌تان لاگین کنید. پس از این کار برنامه از شما می‌خواهد تا از میان رنگ‌های موجود رنگ مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید تا محیط اپ به همان رنگ درآید.

alii بازدید : 407 جمعه 13 فروردین 1395 نظرات (1)



آیا در اندروید می شود اسلایدشو ساخت؟ یا می توانیم بر روی چند عکس یک آهنگ قرار دهیم و آن را به صورت یک ویدیو درست کنیم؟ در پاسخ به سوالات فوق قصد داریم یک آموزش کاربردی و بسیار ساده برای ساخت اسلایدشو در اندورید خدمت شما منتشر کنیم.

اما جواب سوالات بالا مثبت است. در اندروید شما می توانید با استفاده از برنامه رایگان و بسیار جالب Slideshow Maker چند عکس را انتخاب کرده و بر روی آن یک آهنگ قرار داده و سپس یک ویدیو بسازید. در مطلب امروز سایت ترفندها تصمیم داریم آموزش قرار دادن آهنگ بر روی عکس ها در اندروید (اسلایدشو) را با استفاده از برنامه Slideshow Maker منتشر کنیم.

 

alii بازدید : 370 پنجشنبه 12 فروردین 1395 نظرات (0)

با استقبال گسترده‌ی کاربران از اپلیکیشن ارتباطی تلگرام، به همان میزان شمار پیام‌های تبلیغاتی ارسال‌شده از این طریق افزایش یافته است. به طوری که در حال حاضر روزانه هر کاربر ممکن است بیش از 10 پیام تبلیغاتی در تلگرام خود دریافت کند و این موضوع بسیار آزاردهنده شده است.

سازندگان تلگرام نیز برای جلوگیری از ارسال پیام‌های تبلیغاتی در تلگرام نیز بی‌کار ننشسته‌اند و از مدتی قبل به مقابله با آن برخاستند. در ابتدا پیام‌های تبلیغاتی از طریق شماره‌های تبلیغاتی و همانند SMSهای تبلیغاتی ارسال می‌شد که توسط سازندگان تلگرام از ارسال پیام‌های انبوه از این طریق جلوگیری شد. اما پس از آن، شرکت‌های تبلیغاتی از قابلیت کانال‌های تلگرام برای تبلیغات استفاده نمودند و تبلیغاتی که این روزها کاربران دریافت می‌کنند از این طریق ارسال می‌شود.

اما در به‌روزرسانی اخیر تلگرام برای گوشی‌های هوشمند، قابلیتی اضافه شده است که از اضافه شدن شما به گروه‌ها و کانال‌ها توسط افرادی غیر از افراد موجود در لیست مخاطبین، جلوگیری می‌کند. در نتیجه عملاً اضافه شدن شما به کانال‌های تبلیغاتی با فعال بودن این گزینه غیرممکن می‌شود.

در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 562
  • کل نظرات : 591
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 676
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 86
  • بازدید امروز : 190
  • باردید دیروز : 558
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,552
  • بازدید ماه : 4,893
  • بازدید سال : 53,866
  • بازدید کلی : 10,112,836